XD Starcup

PRAVIDLA XD STARCUPU

1. Všeobecná pravidla

Admin každé soutěže má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně.

Neznalost neomlouvá, čtěte tak následující řádky pozorně!

Každý účastník turnaje je povinen se seznámit s pravidly turnaje a jednat v souladu s nimi. Jakékoliv jejich porušení může vést k odpovídajícímu trestu.

 

1.1 Hráč musí být do turnaje řádně registrován (správně vyplněné Riot ID a discord tag) pomocí formuláře na webových stránkách hrajtft.cz/registration

1.2 Na registrovaném Riot účtu musí mít hráč odehráno minimálně 10 her v módu “Normal Game” nebo “Ranked Game”. Jedná se o prevenci v narušení kompetitivnosti vzhledem k interakci matchmakingu s novými účty. Hráč, který tento bod nesplňuje nebude vpuštěn do turnaje.

1.3 Registrovaný discord účet musí být alespoň 7 dní starý. Hráči s účtem, jehož stáří tuto podmínku nesplňuje nebudou do turnaje vpuštěni.

1.4 Registrace do jednotlivých kvalifikací bude probíhat formou “check-inu”. Při každé otevřené kvalifikaci se v úpravě profilu v 16:30 objeví kolonka registrující hráče na turnaj (nazvaná např. “Check-in OQ 1”). Registrace bude otevřená do 17:45, poté bude uzavřena. Povolení pozdějších registrací je na uvážení adminů turnaje a řeší se individuálně. Rozhodujícím faktorem je časová značka registrace. 

1.5 Jednotlivé hry se hrají vždy na serveru Europe Nordic & East (EUNE).

1.6 Každý hráč je povinnen být po celou dobu trvání turnaje na Discordu Teamfight Tactics CZ&SK z důvodu komunikace se spoluhráči a adminy.

1.7 Pro započítání bodů je nutné, aby hráč dohrál celou sérii her. 

1.8 Hráč může požádat o vyřazení z prvního dne otevřené kvalifikace bez udání důvodu. V ostatních částech turnaje nelze odstoupit (viz. bod 4.1 a 6.9)

1.9 Pokud se hráč nedostaví k zápasu do 5 minut od oficiálního startu zápasu, je mu udělen postih, nebo je vyřazen z turnaje. Každý start zápasu, popřípadě úprava časového okna je oznámena adminem na discordu.

1.10 Na každý zápas je vyhrazena hodina čistého času. Admin tým se bude snažit tento harmonogram dodržet za každou cenu. Snažte se tedy každý zápas začít hrát co nejdříve a pauzu si dopřejte až po včasném odehrání zápasu.

1.11 Hráči, kteří budou mít časový skluz (budou mimo harmonogram kvůli dlouhé hře) se musí pokusit skluz dohnat – to obnáší minimální přestávky mezi zápasy (pouze bio). Pokud hráč zdržuje průběh turnaje kvůli nesmyslným důvodům, bude potrestán, nebo diskvalifikován, dle uvážení admina (nesmyslným důvodem je například cigareta, příprava jídla).

1.12 Při řešení jakéhokoliv rozporu má admin hlavní slovo.

1.13 Pokud hráč podá protest před hrou ale i navzdory tomu začne hrát, tak se tento protest bere za promlčený.

2. Herní formát a hodnocení kvalifikací

2.1. Standardní kvalifikace sestává z jednoho hracího dne. V otevřených kvalifikacích se hraje celkem 6 her.

2.2 Formát otevřených kvalifikací je systémem “record based matchmaking”. Tento systém favorizuje hraní hráčů s podobným skóre proti sobě.

2.3 Hra se hraje v lobby o 8 hráčích. Je možné, aby v některých lobby bylo méně hráčů z turnaje, než 8.

2.4 Kvalifikace se hrají přes mód TFT – Normal Game. Doporučujeme předcházet komplikacím pomocí uzavřené lobby (MAKE PARTY INVITE ONLY – vpravo nahoře v lobby) nebo využít integrace League of Legends klienta do discordu (video návod zde).

2.5 Hru zakládá hráč napsaný jako první ve skupině, pokud hru nezaloží, musí tak učinit kterýkoli jiný hráč ve skupině.

2.6 Pokud se nedostaví všech 8 hráčů, mohou být skupině přiděleni náhradníci adminem turnaje.

2.7 Pokud ani s náhradníky není ve skupině 8 hráčů hra startuje s náhodnými lidmi, kteří nejsou bráni jako účastníci turnaje. (Bodování vysvětleno v bodu 2.10)

2.8 Není možné, aby náhodného hráče nahradil hráč pozvaný (kamarád, vyřazený účastník turnaje, admin). Hráč, který takto někoho pozval proti pravidlům muže být dle uvážení admina trestán za podvod.

2.9 Po odehrání jednotlivých zápasů je nutné pořídit screenshot finálního skóre. Tento screenshot pořizují hráči účastnící se turnaje na 1. a 2. místě (pokud jsou v lobby náhodní hráči, poskytují screenshot dva nejlépe umístění) a vloží ho do textové místnosti na discord serveru odpovídající jejich lobby.

2.10 Hráči v lobby jsou bodově ohodnoceni. Hodnocení je od 8 bodů do 1 bodu, dle umístění. Hráč na 1. místě obdrží 8 bodů, na 2. místě 7 bodů atd., až hráč na 8. místě obdrží 1 bod. Pokud nastane případ, kdy se do lobby nedostaví některý hráč a počet hráčů před startem matchmakingu je alespoň 5, jsou random hráči přiřazení do lobby díky matchmakingu v rámci bodování ignorováni (např. hráč, který skončil 8., ale v lobby byli 2 random hráči dostane 3 body).

2.11 Během kvalifikací bude dostupný seznam rozdělení lobby na těchto stránkách, pod záložkou XD STAR CUP: SET 12 (např. v podsekci “Lobby k OQ1 – hra #2”). Hráči jsou povinni se řídit podle tohoto seznamu při připojování do her. Pro tento účel jsou vytvořené místnosti na discord serveru Teamfight Tactics CZ&SK. Hráč, který se připojí do špatného lobby, nebo se do limitu stanoveného administrátory turnaje nepřipojí do hry je postihnut nebo vyloučen (dle uvážení admina). 

2.12 Během kvalifikací bude dostupný scoreboard pod záložkou XD STAR CUP: SET 12 v podsekci “Body 1. (2., 3.) Kvalifikace”.

2.13 Po odehrání všech 6 her postupuje TOP 5 hráčů do TOP 32, která se odehraje později.

2.14 Pokud by došlo k bodové shodě, jsou implementovány následující tie-breakery:

    1. Celkový počet bodů
    2. Počet 1. míst
    3. Počet TOP 4
    4. Nejmenší počet 8. míst
    5. Počet 2. míst
    6. Počet 3. míst
    7. Umístění v poslední hře
    8. Umístění v 5. hře, poté 4., poté 3. atd… 
3. Ladder kvalifikace

3.1 Po cca 1 měsíci vydání setu proběhne tzv. “Ladder Lock”. Jedná se o vytvoření samostatné kvalifikace, jejichž všichni účastnící postupují do čtvrtfinále, popřípadě do semifinále (viz bod 3.6)

3.2 Ladder Lock se pořádá pro 8 hráčů z EUNE a 8 hráčů z EUW a řídí se postavením hráčů v běžném hodnoceném žebříčku. Nutnost pro zařazení do Ladder Locku je aktivní registrace na hrajtft.cz/registration.

3.3 Hráči zařazeni do Ladder Locku se nesmí účastnit Otevřených kvalifikací.

3.4 Vyhodnocení Ladder kvalifikace proběhne pomocí bodového snapshotu. Snapshot bude proveden pouze jeden cca 1 měsíc po provedení Ladder Locku.

3.5 Pořadí hráčů ve snapshotu je určeno jejich ligovými body (LP) v oficiálním hodnoceném žebříčku. Pořadí na jednotlivých serverech je rozlišeno.

3.6 Hráči, kteří se umístí v TOP 2 na EUNE a TOP 2 na EUW postupují přímo do semifinálové části (TOP 16). Hráči, kteří se umístí v TOP 3-8 na obou serverech postupují do čtvrtfinálové části (TOP 32).

4. Čtvrtfinále (TOP 32) a Semifinále (TOP 16)

4.1 Během čtvrtfinálové (TOP 32) a semifinálové části (TOP 16) není možné ze zápasu odstoupit. Pokud tak někdo z hráčů učiní, bude mu udělen odpovídající postih.

4.2 Pokud by došlo k bodové shodě, jsou implementovány následující tie-breakery:

    1. Součet bodů z obou hracích dnů
    2. Počet 1. míst
    3. Počet TOP 4
    4. Nejmenší počet 8. míst
    5. Počet 2. míst
    6. Počet 3. míst
    7. Počet 4. míst
    8. Umístění v poslední hře
    9. Umístění v 12. hře, poté 11., poté 10. atd…
 
4.3 Čtvrtfinálová část je pořádána pro 32 hráčů, sestávajících z hráčů z Ladder kvalifikace (TOP 3-8 EUW a TOP 3-8 EUNE) a hráčů, kteří postoupili z otevřených kvalifikací.
 
4.4 Čtvrtfinálová část se hraje formátem “record based matchmaking”. Tento systém favorizuje hraní hráčů s podobným skóre proti sobě.
 
4.5 Ze čtvrtfinále postupuje TOP 12 hráčů.
 
4.6 Semifinálová část je pořádána pro 16 hráčů, sestávajících z hráčů z Ladder kvalifikace (TOP 2 EUW a TOP 2 EUNE) a hráčů, kteří postoupili z čtvrtfinálové části.
 
4.7 Čtvrtfinálová část se hraje formátem “record based matchmaking”. Tento systém favorizuje hraní hráčů s podobným skóre proti sobě.
 
4.8 Ze semifinále postupuje TOP 8 hráčů, kteří budou hrát na offline finále SET 12 SHOWDOWN.
  1.  
 
5. SET 12 SHOWDOWN

5.1 SET 12 SHOWDOWN se hraje ve formátu CHECKMATE 20. Hráči hrají tak dlouho, dokud nedosáhnou 20 bodů, poté musí být 1. hráčem v lobby.

5.2 TOP 8 hráčů ze semifinále bude pozváno na offline turnaj SET 12 SHOWDOWN do souboje o prizepool 120 000,- Kč a další věcné ceny.

5.3 Tie-breakery pro SET 12 SHOWDOWN jsou následující:

    1. Úspěšný checkmate
    2. Celkový počet bodů
    3. Počet 1. míst
    4. Počet TOP 4
    5. Nejmenší počet 8. míst
    6. Počet 2. míst
    7. Počet 3. míst
    8. Umístění v poslední hře
    9. Umístění v 5. hře, poté 4., poté 3. atd…
 
6. Tresty a postihy

6.1 Flame/nadávky před, po nebo mimo hru jsou trestány podle uvážení admina.

6.2 Flame/nadávky ve hře jsou trestány podle uvážení admina. Každý hráč má možnost si ve hře mutnout nadávajícího hráče.

6.3 Pokud má hráč nevhodné jméno nebo klubové jméno (rasistické, sexistické či xenofobní povahy apod.) je diskvalifikován. Podle posouzení admina může tento přestupek být vyhodnocen jako závažný případ porušení pravidel.

6.4 V závažných případech (rasově motivované útoky, opakované silné osobní urážky aj.), může admin po doložení důkazů (screenshotů), udělit hráči ban na turnaje či kontumaci zápasu.

6.5 Jakýkoliv pokus o podvod je považován za závažné porušení pravidel a bude trestán delším banem a okamžitou diskvalifikací z turnaje.

6.6 Nesportovní chování – postih dle závažnosti.

6.7 Úmyslné zdržování zápasu (odmítání odstartovat hru) je postihnutelné dle uvážení admina.

6.8 Nedostavení se k zápasu – diskvalifikace z turnaje nebo nepřipočtení bodů.

6.9 Během čtvrtfinálové (TOP 32), semifinálové části (TOP 16) a finálové části (TOP 8) není možné ze zápasu odstoupit. Pokud tak někdo z hráčů učiní, bude mu udělen odpovídající postih.

7. Streamování

7.1 V případě zájmu účastníka turnaje o streamování vlastního pohledu (POV) je doporučeno dopředu oznámit, že máte zájem streamovat.

7.2 Pro eliminaci “stream snipingu” je doporučené si nastavit vysílací delay alespoň 1 minutu (délka jednoho kola). Tento delay není nutný během kvalifikací, ale je vyžadován během TOP 32, TOP 16 a popřípadě XD Showdownu.

7.3 Možnost umístění loga XD STAR CUPu na stream.

8. Chování hráčů v soutěžích mimo STAR CUP

8.1 Hráči se musí chovat dle určených pravidel nejen v soutěžích XD STAR CUP, ale i v soutěžích pořádaných jinými organizátory. Pokud hráč poruší pravidla jiné soutěže, důsledky nastanou i v rámci soutěží XD STAR CUP.

8.2 Trest v rámci soutěže XD STAR CUP nemusí být stejný, jako v soutěži, kde hráč pravidla porušil.

Tato liga spadá pod záštitu Regionálních turnajů v rámci Rising Legends a platí v ní stejná pravidla, pokud zde není specifikováno jinak. Odkaz na pravidla Rising Legends najdete ZDE!

V případě, že najdete nějaké nesrovnalosti, nebo máte specifický dotaz, neváhejte nás kontaktovat!

Během turnaje bude vždy k dispozici minimálně jeden admin na discord serveru. Své dotazy během turnaje směřujte tedy tam.